Nekustamo īpašumu aģentu ietekme uz nozares reputāciju
2025. gada 25. aprīlī norisinājās LANĪDA Domnīcas diskusija “Nekustamā īpašuma aģenta darbības sekas un ietekme uz nozares reputāciju”, kurā nekustamo īpašumu eksperti, sertificēti aģenti un sadarbības partneri vienojās kopīgā atziņā - Reputācija nav tikai reklāma – tā ir mūsu profesionālā ikdienas rīcība.
Diskusija bija aicinājums katram nekustamā īpašuma profesionālim uzdot sev būtiskus jautājumus:
Vai esmu uzticams nekustamo īpašumu aģents klientu acīs?
Kā mana profesionālā rīcība ietekmē visas nozares tēlu un uzticamību Latvijā?
Diskusijas dalībnieki – nozares eksperti un sertificēti aģenti.
Diskusijā piedalījās vadošie nekustamo īpašumu nozares profesionāļi:
Kristīne Dubane – LANĪDA eksperte un sertificēts aģents, diskusijas moderatore
Māra Arāja – Vidzemes Augstskola
Anita Feldmane – VAS “Valsts Nekustamie Īpašumi”
Mate Manri Žanghaušere - sertificēts nekustamo īpašumu aģents, LANĪDA biedrs
Česlavs Margevičs - sertificēts nekustamo īpašumu aģents, LANĪDA biedrs
LANĪDA sadarbībā ar Vidzemes Augstskolu 2024. gadā veica pētījumu, kas izgaismoja būtiskākās reputācijas problēmas, parādot, ka:
Tikai 44% klientu izmantotu aģentu pakalpojumus atkārtoti
43% būtu gatavi ieteikt citiem aģentu pakalpojumus
Lielākā daļa sabiedrības ir neitrāli noskaņota, kas liecina – tā ir auditorija, kas būtu gatava sadarboties.
Šie dati skaidri parāda – nozares reputācija ir jāstiprina un jākopj, izmantojot konsekventu, atbildīgu rīcību un klientu orientētu pieeju.
Diskusijas mērķis bija atrast konkrētus soļus, kā uzlabot nozares tēlu, vairot sabiedrības uzticību un veidot ilgtspējīgu tirgu.
Kā uzsvēra diskusijas dalībnieki, šie skaitļi ir signāls katram nozarē strādājošajam – reputācija veidojas no mūsu izvēlēm un rīcības, nevis no skaistiem vārdiem.
Ko sagaida klienti, izvēloties aģentu?
Diskusijā tika izcelti galvenie kritēriji, kas veido labu reputāciju un liek klientiem atkārtoti izvēlēties aģentu:
Redz katru darījumu kā ilgtermiņa attiecību sākumu, nevis vienreizēju darījumu.
Uzņemas atbildību, palīdz klientam ietaupīt laiku un izvairīties no riskiem.
Būvē uzticību ar skaidru komunikāciju, godīgumu un personīgu pieeju.
Komunikācija – regulārs kontakts ar klientu, proaktīva informēšana.
Tieši šādu attieksmi sabiedrība sagaida no nozares profesionāļiem – godīgu, zinošu, atbalstošu partneri.
Diskusijā īpaši tika izcelti piemēri, kas grauj uzticību:
Zināšanu trūkums – kļūdas līgumos, nepietiekamas zināšanas par kreditēšanu
Pasīva pieeja – sludinājuma publicēšana bez aktīvas klienta apkalpošanas
Neprecīza komunikācija un neskaidras komisijas maksas
Diskusijas dalībnieki uzsvēra: katrs aģents var izvēlēties darīt labāk – būt proaktīvam, mācīties un dalīties ar zināšanām.
Kādu vērtību aģents var radīt klientam?
"Reputācija nav reklāma – tā ir rīcība, ko citi atceras."
Pozitīvie piemēri, ko izcēla gan aģenti, gan sadarbības partneri:
Ilgtermiņa attiecību veidošana – katrs darījums ir iespēja kļūt par ilgstošu sadarbības partneri